În primii ani de şcoală, copilul trebuie obişnuit să-şi rezolve sarcinile sale de şcolar. Profesorul de la after-school îi poate insufla copilului plăcerea de a lucra, aplicând metode specifice sau folosind exemplul celorlalţi copii, încurajând în același timp relațiile de colaborare și socializare dintre aceștia.

Este important ca temele să nu i se pară o corvoadă, ci o modalitate de instruire.
Programul after-school înseamna activitate desfășurată într-un spațiu suficient de mare în care copiii se pot juca, își pot face prieteni, pot să mănânce în condiții igienice, să se odihnească. After-school-ul lucrează nu cu pedagogi, ci cu profesori învățământ primar care cunosc programa școlară, știu ce tipuri de exerciții trebuie făcute și în ce mod. Aceștia sunt oameni pregătiți care știu cum să abordeze problema. Un alt avantaj este acela că se face o verificare zilnică, a progresului copilului la școală, informație care li se comunică părinților, alături de un set de recomandări.

Părinţii sunt câştigaţi foarte mult pentru că stau relaxaţi la serviciu şi atunci când copilul lor ajunge acasă, el este un copil “mâncat” – cu o mâncare bună, sănătoasă, gătită zilnic în bucătăria proprie, în colaborare cu medicul nutriționist, este un copil “distrat” – se recreează prin mişcare, joc, activităţi practice, activităţi artistice sau în aer liber în spaţiul special amenajat, este un copil “învăţat” – cu lecţiile făcute complet şi corect, chiar și cu câteva suplimentare. Părintele care vine seara şi îşi ia copilul “mâncat, învăţat şi relaxat” nu mai are altceva de făcut decât să-l iubească şi să-l drăgălăşească, pentru că majoritatea conflictelor părinte-copil apar în momentul temelor.

La after-school se evită tendinţa copilului de a sta ore întregi la televizor sau la calculator şi de a vedea programe dăunătoare dezvoltării lui. Se evită pericolele străzii, care sunt numeroase şi pornesc de la anturaje nepotrivite până la accidente. Se evită hrănirea necorespunzătoare cu dulciuri sau mezeluri de proastă calitate.

Se pune accent pe lucrul individualizat cu fiecare copil (de aceea ne-am propus un număr redus de copii), ţinându-se seama de specificul personalităţii şi talentele fiecăruia, încurajându-se în acelaşi timp şi lucrul în echipă, dar şi competiţia şi afirmarea proprie între ceilalţi copii. Toate activităţile sunt astfel concepute încât copilul să petreacă orele de după şcoală în mod plăcut şi relaxant.
Se ştie că relaţia dintre bunici şi nepoţi este una cu totul specială. Bunicii, de obicei, au timp şi dorinţa de a ajuta la creşterea celui mic. Ar trebui să folosim aceste disponibilităţi ale bunicilor acolo unde ele pot fi folosite eficient: un sfat bun, o poveste înainte de culcare, o plimbare în parc, o prăjitură bună, de casă.

Dar, nu trebuie să transferăm responsabilitatea educaţiei și a supravegherii permanente, a efectuării temelor către bunici; de multe ori bunicii se dovedesc a fi foarte îngăduitori și permisivi. În aceste momente copilul recurge la primele tactici de negociere pentru că bunicii sunt dispuşi să facă multe concesii. Începând negocierea, copiii pot deveni adevăraţi maeştri ai acestei “arte”, neconştientizându-se faptul că ei, indirect, îşi formează un stil de viaţă.

După părerea specialiştilor, a psihologilor şi educatorilor neimplicaţi direct sau activi în instituţii care chiar se mândresc cu aceste programe de şcoală după şcoală, ar trebui ca temele să fie făcute de copii, cu ajutor din partea adulților, dar sprijinul să vină sub formă de desluşire, nu de rezolvare a problemei. Mai departe, activităţile extra să fie bine gândite, copiilor să le placă şi să le ia în serios. În plus, să nu fie prea multe pe cap de copil. Iar o grupă să aibă maximum 10-12 membri, ca interacţiunea să fie reală.
Tocmai din aceste motive, grupele de after-school din cadrul Children Care Center sunt formate din maxim 10 copii, grupați pe nivele de clasă cât mai compacte. Fiecare grupă este coordonată de către un profesor de învățământ primar, absolvent al acestei specializări în cadrul studiilor universitare. Serviciile de after-school se oferă cu prioritate pentru copiii ce au finalizat Grădinița Children Care Center, dar, în funcție de locurile disponibile, și pentru școlari înscriși la orice școală. Transportul se asigură de către Children Care Center doar de la Școlile Gimnaziale nr. 7, 16, 24 din Timișoara și Școala Gimnazială Dumbrăvița.